Ergonomia czy estetyka?

Przystępując do aranżacji biura zwykle zwraca się uwagę na wiele czynników, zapominając o zachowaniu równowagi pomiędzy jego funkcjonalnością, a atrakcyjnością przestrzenną. Choć może się wydawać, że w pierwszej kolejności powinno się zadbać o kwestie ergonomii, estetyka pozwala na budowanie odpowiedniej atmosfery i wpływa na wizerunek całej firmy.

Połamane meble, sypiące się ściany czy niesprawny sprzęt komputerowy nie tylko sugeruje niesolidność, ale i pozwala zakładać, że zarówno pracownicy, jak i sam przedsiębiorca jest niegodny zaufania, ponieważ nie dba o to, co powinno być dla niego najważniejsze. Jeżeli więc zależy nam na tym, aby klienci chętnie nawiązywali z nami współpracę, musimy zainwestować w przestrzeń, która już na pierwszy rzut oka będzie pozwalała na identyfikowanie nas z konkretną branżą. Możliwości są nieograniczone, dlatego też jeżeli nie mamy pomysłu na prezencję własnej firmy, dobrze zasięgnąć specjalistycznej porady. W miastach intensywnie działają projektanci, którzy regularnie wspierają przedsiębiorców w wyborze stylu, w jakim powinno być utrzymane biuro.

Choć może się wydawać, że wniesienie mebli i podłączenie niezbędnych urządzeń nie wymaga specjalistycznego podejścia, to w rzeczywistości wiedza i umiejętności z zakresu ergonomii mogą okazać się decydujące podczas rozwijania prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.